Verhuizen: een woord waarbij je eerste gedachte ‘stress’ is. Hoe vergemakkelijk je het gehele proces voor jezelf en al de andere mensen die je helpen? Lees gauw verder voor een aantal tips om toch nog zen te blijven.
Planning is key
Het meest belangrijke bij het verhuizen is dat alles gelijkmatig en volgens planning verloopt. Je wilt natuurlijk niet overhaast inpakken en verhuizen zonder enige overzicht te hebben. Bedenk daarom ruim van tevoren wat je allemaal moet doen en wat je allemaal nodig hebt. Wat handig is, is om eerst de spullen uit de woonkamer of de slaapkamer in verhuisdozen in te pakken. Zo kun je namelijk de dozen ook makkelijk in die ruimte opbergen zodat ze niet door het hele huis staan. Daarnaast is het natuurlijk handig om de dozen te labelen, of je dit nu met een stift doet of met etiketjes is aan jou! Zo heb je een mooi overzicht op wat allemaal al is ingepakt en wat er nog ingepakt moet worden. Dit maakt het vervoeren van de verhuisdozen ook nog eens gemakkelijker.
Puinhoop
Het is vanzelfsprekend dat je enorm veel puin en afval zult hebben tijdens het verhuizen. Zo kan het zijn dat je kasten en stoelen hebt die je niet meer nodig hebt en dus uit elkaar haalt om ze vervolgens weg te gooien. De handigste manier hiervoor is een puinbakkie. Dit is een bouwcontainer waarin je al je puin en afval in één keer kwijt kunt, zodat je niet steeds heen en weer hoeft te rijden om het weg te brengen. De container wordt overigens gebracht en opgehaald wanneer het jou uitkomt! Zo bespaar je jezelf tijd, geld én stress.